ONE

Kunskap som ger energi

Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest!

ONE Nordics hjältar arbetar fortfarande hårt för att åtgärda den totalförstörda nätstationen och de skadade kablarna efter branden i nätstationen i Smygehamn den 26 februari. E.ON är mycket nöjda med våra hjältars insats hittills.

Samtliga hushåll återfick elen på kvällen den 27 februari med hjälp av reservelverk och omkopplingar av nätet. Som mest har vi haft sex stora reservelverk (se bild - reservelverk på lastbil) i drift för att generera el till de drabbade kunderna. Dubbla kranbilar har skött tankningen av dessa; 3 gånger per dygn. Den utbrända stationen har blivit sanerad så att ONE Nordic kan arbeta vidare för att flytta över kabelförbanden till en temporär nätstation som placerats vid sidan om den utbrända. För att kvalitetssäkra befintliga högspänningsförband har vi haft dubbla kabelbussar från ONE Nordic på plats och genomfört kabeldiagnostik på de sträckor vi misstänkte vara skadade. Resultatet av detta är att 1500 meter ny högspänningskabel ska förläggas för att ersätta den gamla som förstörts under haveriet.

Just nu är högspänningsnätet åter i drift och reservelverken står stand-by. Vi har hela sex maskinlag ute som fortsätter med att förlägga kabel så att reservmatningen kan återskapas. Det innebär att våra hjältar kommer få arbeta hårt även denna helgen.

- Jag tycker ONE Nordic gör ett jättebra jobb och de arbetar hårt och snabbt för att lösa problemet. Tittar jag på resultatet och ONE Nordics insats så kan de bara få med beröm godkänt, säger Mats Andersson, Director Regional Grid, E.ON Energidistribution AB

- Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest! Stort tack till alla er som har krigat på plats – både våra ONE Nordic medarbetare och alla våra underentreprenörer som har ställt upp på ett föredömligt sätt, säger ONE Nordics vd Jonas Arvidsson.

Våra senaste nyheter

Prenumerera på vår rss

Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest!

ONE Nordics hjältar arbetar fortfarande hårt för att åtgärda den totalförstörda nätstationen och de skadade kablarna efter branden i nätstationen i Smygehamn den 26 februari. E.ON är mycket nöjda med våra hjältars insats hittills.

Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest!

Fler nyheter

Visa alla