ONE

Kunskap som ger energi

Fjärrvärmebolaget Norrenergi skriver avtal med ONE Nordic

Det kommunägda fjärrvärmebolaget Norrenergi AB i Solna har skrivit ett 3-årigt avtal med ONE Nordic AB kring mätvärdesinsamling och felavhjälpning i fält. Avtalet är ännu en bekräftelse på ONE Nordics starka ställning på marknaden för energimätning inom fjärrvärmebranschen.


BILD: Saman kopplar in nya temperaturgivare på en fjärrvärmemätning.

ONE Nordic tar i och med avtalet över mätsystem samt hantering  av mätvärdesinsamlingen för alla Norrenergis fjärrvärme- och fjärrkylmätare från årsskiftet. ONE Nordic ska se till att Norrenergi och deras kunder får en fortsatt kvalitetssäkrad och korrekt hantering av mätvärden. Norrenergi värmer fler än 100 000 människor som bor och arbetar i Solna, Sundbyberg, Bromma och Danderyd, och har redan idag en mycket väl fungerande process när det gäller mätvärdesinsamling och felavhjälpning. 

”Vi tackar Norrenergi för förtroendet med ett långt avtal avseende mättekniska tjänster. Och med denna affär ser vi stora synergier mot våra andra avtal med fjärrvärmekunder i Stockholmsområdet”, säger Magnus Hasselgren, regionchef ONE Nordic. 

”Vi har valt att lyfta ut mätvärdeshanteringen till en extern entreprenör för att kunna frigöra resurser, och i ännu högre grad fokusera på våra kunder och deras behov. Det handlar till exempel om att se över våra digitala energitjänster. Med ONE Nordics bredd inom energimätning och i kombinationen med deras erfarna personal känner vi oss trygga i vårt val av leverantör. Vi ser fram emot tre års ett gott samarbete”, säger Maria Carvinge, marknadschef på Norrenergi. 

För mer information kontakta:
Magnus Hasselgren, regionchef, ONE Nordic AB
Magnus.Hasselgren@one-nordic.se
+46702091659 

Maria Carvinge, marknadschef, Norrenergi AB
maria.carvinge@norrenergi.se
+468475 04 97

Våra senaste nyheter

Prenumerera på vår rss

Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest!

ONE Nordics hjältar arbetar fortfarande hårt för att åtgärda den totalförstörda nätstationen och de skadade kablarna efter branden i nätstationen i Smygehamn den 26 februari. E.ON är mycket nöjda med våra hjältars insats hittills.

Ännu en gång visar vi vår styrka när våra kunder behöver det som mest!

Fler nyheter

Visa alla